השכרת מדפסות ומכונות צילום למשרדים ועסקים פרינטק מיכון משרדי בע״מ

נתחיל מהסוף, האם לרכוש או לשכור מדפסת זוהי אחת השאלות הבלתי פתורות שאין לגביה תשובה אחת וחד משמעית.

ובכל זאת, במאמר שלפניכם ננסה לסקור בצורה אובייקטיבית את היתרונות ואת החסרונות של כל אחת משתי האפשרויות, והתשובה כמו תמיד היא אינדיבידואלית ותלויה בצרכים וביכולות של העסק שלכם.

שכירת מדפסת כל היתרונות

וכבר נקדים ונאמר שאלה רבים על החסרונות! ואם מדובר בעסק שמדפיס לפחות 1000 דפים בחודש, יתכן מאד שתרצה לשקול בחיוב לשכור מדפסת!

שכירת מדפסת משמעו עבודה עם ציוד חדיש ועדכני יותר
זהו אולי היתרון המרכזי של שכירת ציוד טכנולוגי לעומת קנייה, החידושים בשוק המדפסות הנם רבים ומהירים, ולכן, אם קנית מדפסת, מהר מאד תהיה ‘תקוע’ עם מוצר מיושן, שאולי מספק את הצרכים שלך, אבל הי, למה לנסוע על סובארו אם אתה יכול לנהוג במרצדס?

ובאופן לא מפתיע, בסקר שנערך בנושא ציוד במסלולי ליסינג, היתרון של עבודה עם ציוד חדיש, נתפס כיתרון המשמעותי ביותר בעיני הלקוחות.

בשוק המדפסות, ציוד שכור מאפשר מלכתחילה עבודה עם ציוד מתוחכם ומשוכלל יותר,  שספק אם העסק יכול היה להרשות לעצמו בקנייה.
בשיטת השכירות קל יותר לצפות את ההוצאות החודשיות של העסק שלך
עסקת ליסינג או שכירות מבוססת על פי רוב על מחיר חודשי קבוע, בזמן שקנייה מתבססת על הוצאה חד פעמית גבוהה בזמן הרכישה, שאליה מתלוות הוצאות חודשיות משתנות כגון רכישת דיו, נייר למדפסת ותיקונים שאינם בתחום האחריות (ואיכשהו הם בד”כ מחוץ לתחומי האחריות).
שכירת ציוד אינה מגדילה לך את האובליגו!
עסקים רבים בארץ מתמודדים עם בעיה של תזרים מזומנים, או אובליגו גדול מדי. במקרים אלה, להשכרת ציוד יתרון משמעותי.

אחרי הכל, הצורך בציוד משרדי הינו רק צורך עקיף של תחום העיסוק שלך, וברור שעדיף להשקיע בציוד קצה שיקדם באופן ישיר את העסק שלך.

במילים אחרות, בוא תשקיע במכונות קפה חדישות אם פתחת רשת של בתי קפה, או במכונת שטיפה בלחץ אם בבעלותך מוסך. אבל למה להשקיע במכונת דפוס?!
לעתים המשמעות של ציוד חדיש היא גם היכולת להתמודד טוב יותר מול המתחרים
זכורה לי חברה מאד מצליחה לייעוץ ארגוני שכולם אמרו עליה שאחת הסיבות להצלחתה, היא העובדה שהם ידעו להוציא מסמכים יפים ללקוחות.

ציוד חדיש ועדכני, יועיל לעסק שלך פשוט כי התוצרים שתוציא ללקוח יהיו טובים יותר. נקודה. הדפסות יפות ואיכותיות, או חומר שנסרק בצורה טובה ונשלח ללקוח, הם לא פעם כרטיס הביקור של העסק שלך, ואתה רוצה כרטיס ביקור ייצוגי ולא מסמורטט (סליחה) או מיושן!
מדפסות שולחניות נוטות להיתקע ולהתקלקל השכם והערב
שוב נתקעה המדפסת, ושוב נפגעה העבודה השוטפת של העסק שלך!

בואו נודה על האמת, כשמדובר במדפסות, הן הרי נתקעות ומתקלקלות ללא הרף, וככל שהשקעת פחות ברכישה כך גדל הסיכוי שזה יקרה, ואז אתה מוצא את עצמך מבזבז זמן יקר על מאבקים עם מדפסת והמתנה אינסופית ומתישה למוקדי שרות לקוחות שלא ממש חפצים ביקרך, כי הרי כבר ביצעת את הרכישה.

כשמדובר במדפסות מושכרות (או בהצבה של ציוד במשרדך), מלכתחילה אתה עובד עם ציוד חדיש יותר שנתקע פחות. ואם זה קרה?

הרי שהתחרות בשוק ההשכרות היא על השרות. ושירות אומר פעם אחת ציוד מעולה ופעם שנייה שרות מעולה כשהציוד המעולה בכל זאת מתקלקל.
יכולת לשכור לטווח קצר או למטרה נקודתית
אם אתה משתתף בתערוכות למשל, יתכן שתזדקק להרבה הדפסות לקראת האירוע ואולי אף להדפסות במעמד התערוכה עצמה, במקרה כזה, תעדיף לשכור ציוד שיוצב בתערוכה או לטובת ההכנות לאירוע.

שכירת מדפסת – החסרונות

לעתים תשלם יותר עבור ציוד מושכר
מקובל לחשוב שעל ציוד מושכר תשלם יותר, היות ובסופו של יום מישהו אמור לשלם עבור איש השרות החביב והמקצועי שעומד לרשותך בכל שעות העבודה, ויגיע עד אליך.

לא בטוח שזה נכון, כי גם החברה שמוכרת לך את המדפסת נותנת לה שרות, ולא, הם לא שולחים איש שרות, אבל הם כן מחזיקים מעבדה.

גם אם זה נכון, בטוח שעבור ציוד מושכר תקבל שרות טוב יותר, ועל שירות משלמים!
השכרת מדפסות אינה משתלמת כלכלית לעסקים קטנים בעלי צרכי הדפסה מצומצמים
ואין הרבה צורך להרחיב בנושא, לעסקים קטנים עדיין משתלם יותר לרכוש מדפסת קטנה או להדפיס בבית דפוס. והלוואי שיקום כבר מי שיספק שירותי השכרה במחירים אפשריים לבעלי עסקים קטנים שלא מדפיסים הרבה.

קניית מדפסת יתרונות וחסרונות

היתרון ברכישת מדפסת

למעשה סקרנו כבר את האלטרנטיבה של הקנייה בתוך המאמר, ואם לסכם זאת בקצרה, יתכן שהיתרון היחיד בקניה הוא שלאורך זמן תשלם פחות.
החסרונות לעומת זאת הם רבים:

הוצאה חד פעמית גבוהה ופגיעה באובליגו
עבודה עם ציוד מיושן ולא עדכני על כל ההשלכות של נושא זה
שרות פחות טוב לציוד שרכשתם במיטב כספכם
הוצאה על צרכים עקיפים (ציוד משרדי) על פני השקעה במה שיניב תוצאות ישירות, כגון שיווק ופרסום או ציוד ייעודי לעסק שלך.
(המאמר התבסס בין השאר, על כתבה בנושא מתוך כתב העת המפורסם entrepreneur הפונה ליזמים ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים, וסוקר את היתרונות והחסרונות של קניית מול השכרה של ציוד טכנולוגי לעסקים

Wishlist 0
Continue Shopping